2012. február 4., szombat

2012.02.04./2.

Kalózbuli volt nálunk szülinapi partinak álcázva. Ádám ugyan nem kérte de úgy gondoltam itt az ideje az első szülinapi zsúrnak. Főleg fiúvendégekre számítottam és tapasztalatból tudom, hogy a fiúkat nem lehet csak úgy összeengedni "majd eljátszanak" felkiálltással. Nekik kell az irányított program. De mi legyen az? Itt jött a kalóz ötlet. Undok módon én választottam, mert ha Ádámot kérdezem ő vagy nagyon sok dolgot akar vagy McQueenben gondolkodik. Nekem kivitelezhető terv kellett. Ha van egy vezér téma könnyebb köré építeni a többit. Bújtam a netet, kifejezetten kalózbulihoz nem találtam sablont, cserébe találtam sok jó ötletet és tippet, mit, hogyan kell ötletesen, költséghatékonyan, energiatakarékosan megvalósítani. Ezer bocs nem linkelek mert sok helyen olvasgattam és már nem is emlékszem merre jártam. Szóval a tanultak alapján, saját ötletek hozzáadásával a mi kalózbulink a következőképpen alakult. A lakás befogadóképességét 4 vendégben határoztam meg. Lemondás esetére nem készültem tartalék vendégekkel, mert akkor tuti mind a 8 meghívott pont el tud jönni a katasztrófa pedig garantált.

Nagyjából 3 héttel az esemény előtt kiosztottuk a meghívókat:
A papírt öregítettem, apa vállalta pirózást, igaz azt is hozzátette, hogy soha többet. (Pedig nem is pisilt be éjjel hi-hi-hi!)
A szöveget bemásolom mert nagyon büszke vagyok rá, napokig fogalmazgattam:

Kedves ... !

Gyere el a szülinapomra mely az év legnagyobb kalóz bulija lesz!

Időpont: 2012.02.04. 15.00 óra

Helyszín: titkos kalózbarlang (pssszt megsúgom: cím)

Öltözet: játszós ruha (vagy váltóruha) fejkendő, szakáll, szemfedő, ill. ezek tetszőleges kombinációja a fegyveredet légy szíves hagyd otthon vagy érkezéskor elkobozzuk.

Kérlek saját készítésű (oké a szüleid segíthetnek :)) ajándékkal készülj, ezeket több kategóriában díjazni fogjuk.

Program:

15.00-15.15 érkezés

15.30-16.00 kalózok uzsonnája

16.00-17.00 kalózvetélkedő a játszótéren (készülj kültéri játszós ruhával)

17.00-17.45 ajándékok átadása, díjazása, torta

17.45-18.00 szülők érkezése a buli vége

Kapcsolat: az anyukám név, telefonszám

Részvételedre feltétlenül számítok!

A hét tenger rettegett kalóza: Gyérszakállú Ádám kapitány


Az ajándékokért járó díjat Ádám festette, a forrócsoki port én készítettem. A meghívóban direkt írtam több kategóriát, mert úgy terveztem minden ajándékban díjazok valamit, így mindenki nyer. De ha ezt előre beharangozom elveszik a kihívás. Ha pedig csak egy ajándék lehetősége adott esetleg kedvüket vesztik az alkotók.

Készítettem kincses térképet:
És Jolly Roger sem maradhatott ki:
Ez a bejárati ajtóra került. Nem igazán lelkesedem ha gyerekek és csontok vannak együtt (halálfejes ruhákat sem veszek a fiúknak, hiába divatos) és itt a célcsoport a 4-6 évesek de a kalóz filing nem teljes nélküle. Kutattam a neten egy nem túl félelmeteset.
Kifestettem a kalózaimat, jól választottam, nagyon tetszett nekik!
Megterítettem az asztalt. A gyerekek nem vágynak gasztronómiai csodákra, ők játszani jönnek. Tehát nem fektettem túl sok energiát bele. Szeretek konyhatündérkedni de nem szeretek rabszolga lenni, főleg olyasmivel nem szeretek küzdeni amit aztán senki sem eszik meg. Tehát a menü: Kalózszendvics a zsömléket én sütöttem, apa segített megtölteni kolbásszal és a mamám csemege ubijával, Kalóztallér (boszi ujjak kalózra konvertálva), és Polipcsápok (polgári nevén grissini) innivalónak grogot kaptak a kalózok.
Kalózcsalád: Gyérszakállú Ádám kapitány, Kócos fogú Miki első tiszt, Pelenkás kalóz, és én az Admirális, hajószakács, hajósinas egy személyben
Egy bátor kalóz jött el, ő lett mi a Medve kormányosunk. Egy vendég lemondta, egy ütközetben eltűnt, róla semmit nem tudunk, Ádám meghívott egy kislányt is aki nem élt kiváltságos helyzetével. Pedig baromi jó lehet egyetlen lányként meghívottnak lenni egy fiúbuliba.
A legénység meguzsonnázott nyerő volt a sok apró szendvics és ropi is szépen fogyott, utána kimentünk kincset keresni.
A kormányos a térkép alapján megcélozta a lakatlan szigetet.
Baromi hideg szigeten kötöttünk ki, hasznát vettük a popsitepsiknek.
Volt árbocmászó verseny
Futóverseny
Kerestek kincset itt is ...
... ott is
Az elmaradhatatlan hóangyal. És bátorságpróbaként mindenki végigsétált a hajópallón.
Aztán ...
... megtaláltuk a kincset!
Az ajándék kibontás:
Itt jobban látszana ha nem fordítva rakná be
Egy igazi kincses láda volt az ajándék, gumicukor egerekkel és csokipénzzel. Tomi ezzel az összes kategóriában megnyerte az ajándék versenyt és besöpörte a díjakat. Vendégünk olyan figyelmes volt, hogy Mikinek és Majának is hozott egy-egy saját készítésű rajzot. Majáé igazi csajos rózsaszínben készült. Tomi a részletekre is ügyelt, ez igazán kedves tőle!
Összességében szerintem jól sikerült, a gyerekek jót játszottak, jól érezték magukat. Ádám azt kérte a Tomi had aludjon nálunk de ez most nem pizsama parti volt, azt majd egy másik alkalommal rendezünk. Ez annyira tetszett nekik, utána élénken érdeklődtek, mikor is lesz az a pizsama parti.

1 megjegyzés:

  1. Hűűű Mesi! Ezt nagyon klasszul megszervezted! Ha lesz egyszer fiam, tuti ilyen bulit csinálok majd neki! Mentem is az ötletedet!

    VálaszTörlés